Listing 1 - 10 of 90 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
The taste for horror is arguably as great today as it has ever been. Since the turn of the millennium, the horror genre has seen various developments emerging out of a range of contexts, from new industry paradigms and distribution practices to the advancement of subgenres that reflect new and evolving fears. New Blood builds upon preceding horror scholarship to offer a series of critical perspectives on the genre since the year 2000, presenting a collection of case studies on topics as diverse as the emergence of new critical categories (such as the contentiously named prestige horror ), new subgenres (including digital folk horror and desktop horror ) and horror on-demand ( Netflix horror ), and including analyses of key films such as The Witch and Raw and TV shows like Stranger Things and Channel Zero. Never losing sight of the horror genre s ongoing political economy, New Blood is an exciting contribution to film and horror scholarship that will prove to be an essential addition to the shelves of researchers, students and fans alike.
Choose an application
Vampires --- Horror tales, English --- Horror tales, American
Choose an application
Horror fiction. --- Horror stories. --- Horror tales. --- Horror tales. --- Récits d'horreur.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Pâques 1919, alors que les flots menaçant Perdido submergent cette petite ville du nord de l’Alabama, un clan de riches propriétaires terriens, les Caskey, doivent faire face aux avaries de leurs scieries, à la perte de leur bois et aux incalculables dégâts provoqués par l’implacable crue de la rivière Blackwater. Menés par Mary-Love, la puissante matriarche aux mille tours, et par Oscar, son fils dévoué, les Caskey s’apprêtent à se relever… mais c’est sans compter l’arrivée, aussi soudaine que mystérieuse, d’une séduisante étrangère, Elinor Dammert, jeune femme au passé trouble, dont le seul dessein semble être de vouloir conquérir sa place parmi les Caskey. Au-delà des manipulations et des rebondissements, de l’amour et de la haine, Michael McDowell (1950-1999), co-créateur des mythiques Beetlejuice et L’Étrange Noël de Monsieur Jack, et auteur d’une trentaine de livres, réussit avec Blackwater à bâtir une saga en six romans aussi addictive qu’une série Netflix, baignée d’une atmosphère unique et fascinante digne de Stephen King. Découvrez le premier épisode de Blackwater, une saga matriarcale avec une touche de surnaturel et un soupçon d’horreur.
Choose an application
"Clear, balanced, and lively." -- Steven Pinker, bestselling author of How the Mind Works ARE YOU AFRAID OF THE "RIGHT" RISKS? Do you worry more about radiation from nuclear power or from the sun? Are you more afraid of getting cancer than heart disease? Are you safer talking on your cell phone or using a hands-free device when you drive? Do you think global warming is a serious threat to your health? GET THE FACTS BEHIND YOUR FEARS--AND DISCOVER ...HOW RISKY IS IT, REALLY? International risk expert David Ropeik takes an in-depth look at our perceptions of risk and explains the hidden factors that make us unnecessarily afraid of relatively small threats and not afraid enough of some really big ones. This read is a comprehensive, accessible, and entertaining mixture of what's been discovered about how and why we fear--too much or too little. It brings into focus the danger of The Perception Gap: when our fears don't match the facts, and we make choices that create additional risks. This book will not decide for you what is really risky and what isn't. That's up to you. HOW RISKY IS IT, REALLY? will tell you how you make those decisions. Understanding how we perceive risk is the first step toward making wiser and healthier choices for ourselves as individuals and for society as a whole. TEST YOUR OWN "RISK RESPONSE" IN DOZENS OF SELF-QUIZZES!
Choose an application
Le cinéma d'horreur, que l'on méprise parfois ou que l'on confond avec le cinéma fantastique, utilise pourtant de manière exemplaire le langage proprement cinématographique : c'est ce que montre cet essai en présentant une typologie des différentes figures de l'horreur. Parce que l'horreur n'est pas un thème qui serait réservé aux seuls films d'horreur, mais une figure autour de laquelle peuvent s'articuler certains moments de cinéma, l'auteur s'intéresse aux grands metteurs en scène du genre, de Jacques Tourneur et Alfred Hitchcock à Dario Argento ; il analyse aussi l'œuvre de cinéastes comme Andréi Tarkovski ou Robert Bresson. Le déploiement des différentes figures de l'horreur, au nombre desquelles cet ouvrage met l'inversion des valeurs, les métamorphoses du corps et les paradoxes du temps, est l'occasion d'expliquer qu'on ne peut pas opposer la suggestion et la monstration, ca elles constituent deux directions impliquées l'une par l'autre : l'horreur, en effet, fonctionne toujours sur un envers qui reste caché, présent bien que hors-champ - comme le centre invisible d'un film qui se meut toujours à la périphérie.
Horror films --- Films d'horreur --- History and criticism --- Histoire et critique --- Cinema - Horror - Essay. --- History and criticism. --- Splatter films --- Horror --- Histoire et critique. --- Horror films - History and criticism
Choose an application
"Gore" qui signifie en anglais "sang répandu" est le terme choisi en 1963 par le réalisateur H.G. Lewis pour qualifier son film d'horreur Blood feast. Cet ouvrage retrace l'histoire de ce cinéma et les circonstances de son développement. Une étude de l'esthétique gore débouche sur l'examen attentif de l'oeuvre de treize auteurs aux conceptions fort différentes.
Horror films --- Films d'horreur --- History and criticism --- Histoire et critique --- Horror films - History and criticism
Listing 1 - 10 of 90 | << page >> |
Sort by
|